Pollective Blog

Growth Hacking 101

October 27, 2020 in Emire Alhamo, Pollective Blog
⏱ Okuma süresi: 6 dakika

Teknik, Yaratıcılık, Analitik

Growth hacking hem iş geliştirme alanında hem de pazarlama alanında gizli ve güçlü bir silahtır. Growth hacking strateji ve taktik olmak üzere ikiye ayrılır. Strateji daha büyük bir kavram daha genel bir planı ifade ederken taktik, genel planın içerisinde başvurulacak yöntemlere verilen isimdir. Dijitalde pazarımızı yüzde 40 büyütebilmek bir stratejidir. Ancak iş modelinizi yüzde 40 büyütmek için sorduğunuz hangi planlamalardan harekete geçelim, nasıl savaşalım, neleri hedefleyelim sorularına vereceğiniz cevaplara ise taktik denir. Örneğin e-mail pazarlama mı kullanacağız, sosyal medya planlaması mı oluşturacağız temelinde karar vereceğiniz fikirler ise genel olarak taktiktir. Aman dikkat! Growth hacking taktiklerin sergilendiği bir alandır, stratejinin uygulandığı bir er meydanı değildir.

Continue reading »

Müşterilerinizle Anlamlı Bir İletişim Yürütmek

October 27, 2020 in Buğra Çil, Pollective Blog
⏱ Okuma süresi: 4 dakika

Müşterinizle anlamlı iletişim 

Müşterilerinizle harika ilişkiler kurmak ve onlara birinci sınıf destek sunmak birçok şeye bağlıdır, ancak en önemlilerinden biri onlarla yaptığınız görüşmelerin kalitesidir. Bu konuşmalar tutarsızsa veya tatmin edici değilse, müşterilerinizle değerli, uzun vadeli ilişkiler kurmakta zorlanacaksınız.

Continue reading »

Pazarlamada Konumlandırma

September 29, 2020 in Emire Alhamo, Pollective Blog
⏱ Okuma süresi: 6 dakika

Konumlandırma nedir?

Marka konumlandırma, hedef kitlenizin zihninde benzersiz bir yerde konumlanmakla ilgilidir. Markanızın pazarda nasıl konumlandığı tüketicilerinizin sizi nasıl gördüğünü ve ürünlerinizin onların hangi ihtiyaçlarına cevap verdiğini belirler. Kategorinizde kimlerle rekabet ettiğiniz ve son olarak tüketicilerin sizin ürününüz için ne kadar ödeyecekleri de yine konumlamanıza bağlıdır.

Continue reading »

Markalar ne söyler, tüketiciler ne anlar

September 14, 2020 in Emire Alhamo, Pollective Blog
⏱ Okuma süresi: 4 dakika

Markalar ne söyler, tüketiciler ne anlar?
Konumuz Fayda

Kelime bozulmadan kaç kere tekrar edebilirsiniz? Faydafaydafaydafayda…

Hepimiz konu ürün/hizmet pazarlamak olduğunda gözlerimizi hemen ürüne çeviriyoruz. Bu ilkel zamanlardan kalma alışkanlığımız geçmişten, takas zamanlarından ve basitçe elimizdeki ürünü överek karşı tarafa sağlayacağı faydadan yola çıkarak elde edeceğimiz kazanca dayanıyor. Peki reklam filmlerinin başrolü, markaların bangır bangır her yerde anlattığı fayda ile tüketici algısındaki “fayda” aynı mı? Gelin beraber bakalım.

Continue reading »

Yazarlar

Onat Çelik   |   Emire Alhamo   |   Tekin Berk Erer   |   Yardım Masası