🇹🇷 Cumhuriyetimizin 101. Yılı Kutlu Olsun!

Blog

Youtube Liste Dışı Video Nasıl Yüklenir?

Adım 1 YouTube anasayfanızı açın. Sağ üstte bulunan video oluştur butonuna tıklayın. Adım 2 Video yükle butonuna tıklayın. Adım 3 Yükleyeceğiniz videoyu […]

Progressive Web App nedir?

Çarpıcı Devrim: PWA — Progressive Web App Google önderliğinde ve altyapı gücüyle geliştirilen progressive web app mobil geleceğin en önemli üyelerinden biri. […]

Influencer Kullanımı ve Değişen Düzen

Çok uzun yıllar boyunca hayatlarımızda en güçlü pazarlama yöntemi, ağızdan ağıza söylenilen kulaktan kulağa yayılan pazarlama şekliydi. Basit, etkili ve bir o […]

İnternette Anonimlik

Anonimlik Anonimlik, internetin yaygın kullanımıyla birlikte günlük hayatımızda sıklıkla karşılaştığımız bir kavram; internetin anonimlik için uygun bir mecra olduğu aşikar. Fakat internette […]

CNN Türk: Karantina gençleri nasıl etkiledi?

Salgın süreci Türkiye’deki gençleri nasıl etkiledi? Karantinadaki gençler ne hissediyor? Ankete katılanlara “Bugünlerde kendini nasıl hissediyorsun?” diye soruldu. Katılımcıların %60’ı bu soruya […]

Türk Telekom Röportajı

1. Startup olma yolculuğunuza başlama sürecinizden bahsedebilir misiniz? 2017 yılında Enes New York merkezli iBrush 365 ile görüşmeler yapıyordu. Markanın çıkaracağı yeni […]

Markalar ne söyler, tüketiciler ne anlar?

Konumuz Fayda Kelime bozulmadan kaç kere tekrar edebilirsiniz? Faydafaydafaydafayda… Hepimiz konu ürün/hizmet pazarlamak olduğunda gözlerimizi hemen ürüne çeviriyoruz. Bu ilkel zamanlardan kalma […]

Pazarlamada Konumlandırma

Konumlandırma nedir? Marka konumlandırma, hedef kitlenizin zihninde benzersiz bir yerde konumlanmakla ilgilidir. Markanızın pazarda nasıl konumlandığı tüketicilerinizin sizi nasıl gördüğünü ve ürünlerinizin […]

Korona Gölgesinde Yılbaşı

‘Korona Gölgesinde Yılbaşı’ nasıl olur merak ettik ve sorduk 2021’e sayılı günler kaldı, fakat bu sene her zamankinden farklı bir dönem geçiriyoruz. […]

2020 Yılının Enleri

Yılın son günlerini yaşarken 2020’nin unutulmaz yıllar arasına girdiği bir gerçek. Bu kadar olaylı ve akılda kalıcı bir yılın sonuna gelmişken, 2020 […]

Türkiye’nin Covid-19 aşısında tercihi ne oldu?

750+ katılımcımız ile Covid-19 aşısını araştırdık Tüm dünyayı etkisi altına alarak hayatımızda büyük değişimlere yol açan pandemi sürecinin en başından itibaren beklenen […]

2021’e dair yepyeni kararlar!

1300+ katılımcının kararlar alıp sözler verdiği Yeni Yıl Kararları araştırmasını sizler için hazırladık. Pollective’in Halkekmag ile beraber gerçekleştirdiği ve 1300+ katılımcının kararlar […]

Etkili Bir Marka Tanıtımı için 10 Efektif Adım

Birbirinden etkili 10 farklı yöntem ile markanızı tanıtmak ve efektif hale getirmek çok daha anlaşılabilir ve eğlenceli olacak! Yüz binlerce marka, günümüz […]

Tüketici İçgörüsü nedir?

Dinleyebilmek, tüketicinizin ihtiyaç ve isteklerini anlamak ve markanızın geleceğe yönelik hedeflerini başarıya taşımak konusunda içgörü son derece önemli bir konudur. Kaliteli ve […]

Kantitatif ve Kalitatif Araştırmanın Önemi Nedir?

Araştırmalar teorilere ışık tutacak kanıtlar oluşturmak ve bilginin geliştirilmesine odaklı gerçekleştirilen çalışmalardır. Gerek gerçeklik üzerine gerek ise iş dünyasında oluşabilecek fırsat durumlarını […]

Genç Kadınların Gözünden Sevgililer Günü

Sevgi Emek İster! Yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective 2021 yılı sevgililer günü hediye satın alma davranışları üzerine yaptığı araştırma ile […]

CAPI, CATI, CAWI ve PAPI nedir?

Günümüzde sıklıkla kullanılan anket yöntemleri Nicel verilerden yararlanmak için Computer Assisted Personal Interviewing (CAPI), Computer Aided Telephone Interview (CATI), Computer Aided Web […]

Doom Scrolling — Felaket Kaydırması

Felaketler duyarlılığımızı ve özgürlüklerimizi ne kadar etkiliyor? Yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective ve dijital datayı anlamlandıran içgörüleri ile ses getiren […]

Cadılar Bayramı: Geleneksel mi? Evrensel mi?

Cadılar Bayramı kutlamalarına ne kadar ilgiliyiz? Yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective’in 82 şehirden 16–45 yaş arası 700 katılımcı ile gerçekleştirdiği […]

Black Friday Güven Araştırması

340 katılımcı ile gerçekleşen “Black Friday Güven Araştırması” sonuçları yayınlandı. Yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective’in 64 şehirden 16–45 yaş arası […]

14 Şubat Sevgililer Günü Bitiyor mu?

Sevgililer günü, her yılın 14 Şubat günü birçok ülkede kutlanan özel gündür. Ülkemizde de yıllardır çiftler tarafından kutlanmaktadır. Bu dönem bazı markaların […]

Müşteri Memnuniyet Anketlerinin Önemi

Memnuniyet Anketleri Memnuniyet anketleri, müşterilerin sizin markanızı zihinlerinde nasıl algıladığına dair önemli bilgiler sağlayarak müşterilerinizle sürdürülebilir bir bağ kurabilmeniz için değerli araştırmalardır. […]

Müşteri Memnuniyet Anket Çeşitleri

Oyunun Kurallarını Baştan Sona Değiştirin Müşteri memnuniyet anketleri, müşterileriniz gibi düşünmenize ve müşteri deneyimini artırmanıza olanak tanıyan oyunun kurallarını baştan sona değiştiren […]

6 Adımda Etkili Bir Anket Oluşturmak

Etkili Anket Soruları Hazırlamak Etkili anket soruları hazırlamak için gerekli zamanı ayırmanız, hedeflerinize ulaşmanız için önemlidir. İhtiyacınız olan ve aldığınız güvenilir içgörüler […]

Anket Teknikleri: Artıları ve Eksileri

Günümüzde anketlerin pek çok çeşidi ve kullanım alanı bulunmaktadır. Anketlerin günümüzde önemli bir referans noktası olmasının birçok sebebi vardır. Anketler, araştırmacıların çözümler […]

4 Adımda Anket Katılımını Yükseltin

Anketiniz için istediğiniz katılımı sağlamakta ve etkileşim yaratmakta zorlanıyor musunuz? Bu yazımızda basit adımlarla anket katılımlarınızı nasıl artıracağınıza yönelik ipuçlarından söz edeceğiz. […]

Veri Odaklı Karar Verme

Veri Odaklı Karar Verme: Neden önemli ve Pollective Focus ile Pollective Connect nasıl yardımcı olabilir? Hızlı ve son derece rekabetçi iş dünyasında […]

Feedback Funnel: İşinizi Geliştirmenin Anahtarı

Feedback Funnel nedir ve Pollective Focus ile Pollective Connect nasıl yardımcı olabilir? Dünya hızla dijitalleşirken, müşteri geri bildirimleri iş dünyasında giderek daha […]

Markalara ve Araştırma Şirketlerine Özel Dijital Güç

Günümüzde markalar, pazardaki yerlerini sağlamlaştırmak ve tüketicilerin nabzını tutmak için araştırma ve anket çalışmalarına yatırım yapmaktadırlar. Bu çalışmaların başarısı; veri toplama, analiz […]