⏱ Okuma süresi: 4 dakika

Birbirinden etkili 10 farklı yöntem ile markanızı tanıtmak ve efektif hale getirmek çok daha anlaşılabilir ve eğlenceli olacak!

Yüz binlerce marka, günümüz pazarlama dünyasında hemen hemen her kategoride rekabet ediyor. Rekabetin bu kadar çok olduğu bir zamanda ise başarılı şekilde markanızı tanıtmak, öne çıkarmak, sürdürülebilir stratejiler geliştirerek iş alanlarını büyütmek nasıl sağlanabilir?

Markanızı büyütebilmek ve tüketici zihninde başarılı bir konumlandırma yaratabilmek için kaliteli hizmet sunmak ve marka tanıtımı için güçlü bir strateji planı oluşturmak gerekir.

Bu yazımızda ise marka tanıtımı için güçlü bir strateji haritası nasıl oluşturulur sorusuna dikkat çekeceğiz. Yazının ilerleyen bölümlerinde bahsedeceğimiz birbirinden etkili 10 farklı yöntem ile markanızı tanıtmak ve efektif hale getirmek çok daha anlaşılabilir ve eğlenceli olacak!

 

1. Hedef Kitleyi Anlamak ve Tanımak 

Photo by sl wong from Pexels

Marka çatısını geliştirmek ve büyütmek isteyen her işletme her marka, segmente edebileceği ve devamında seslenebileceği standart bir müşteri profili belirleyerek, bu kitleye nasıl bir yaklaşım sergilemesi konusunda stratejiler geliştirecektir. Bunu ilk adım olarak belirleyebiliriz.

Belirlenmesi gereken bir diğer önemli adım ise içgörü! Müşteri yani hedef kitlenizi tanıdığınız zaman onlardan elde edeceğiniz içgörüleri, müşterilerinizi en iyi şekilde anlamak için elde ettiğiniz verileri analiz edebilmek ve bu bulguları nasıl, ne zaman sunacağınız konusunda sizin etkili kararlar vermenize yardımcı olur.

Potansiyel olarak boşa giden bütçeleri minimize edebilmek aynı zamanda da reklam stratejilerinde nokta atış hedefleme sağlamak için müşteri içgörülerine ihtiyaç vardır. Bu sebeple markaların pazarlama stratejileri entegrasyonu konusunda müşteri içgörüsünü de analiz etmesi önem taşır. Tüketici içgörüleri ile beraber hedef kitle analizini detaylı ve başarılı şekilde gerçekleştirebilmek için belirli ipuçları var. 

  • En çok kullandıkları iletişim kanalları 
  • Gelir seviyeleri ve eğitim durumları 
  • Sosyo-kültürel özellikleri ve yaşadıkları lokasyon
  • Yaş ve cinsiyet bilgileri
  • Hobileri ve satın alma davranışları 

 

2. Sizi farklı kılan marka sesi ne? (Tone of voice) 

Photo by Markus Spiske from Pexels

Sizi diğer markalardan farklı kılacak ve tüketici zihninde sizi konumlandıracak bir marka sesi yaratmaktır. Bu noktada markanızın, rekabet ettiğiniz pazarda sizi farklı kılacak özelliklerinin neler olduğunu bulmanız gerekmektedir. Genç mi? Samimi mi? Yoksa daha kurumsal ve resmi mi?

Markanızın iletişim tonunun yanı sıra, sizi rakiplerinizden ayrıştıracak benzersiz satış teklifi oluşturabilirsiniz. Bunu sağlamanın en etkili yöntemi ise yeterli SWOT* analizleri uygulamaktır. Hem markanızın hem de rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini derinlemesine incelemeniz, fırsatları ve tehditleri yakalamanız uzun vadede fayda sağlayacaktır.

*SWOT Nedir? https://tr.wikipedia.org/wiki/SWOT_analizi

 

3. Markanızı görsel olarak çekici hale getirin

Photo by Vincenzo Malagoli from Pexels

Sizin ve işletmenizin ilk izlenimi sağlamak için sadece altı saniyeniz var desek? Bu bağlamda, markanın görsel olarak en çekici haline gelmesi gerektiği anlamına gelir, çünkü insanlar ilk izlenimi görüntüler ve renkler ile beraber algılar.

Markayı unutulmaz hale getirmek için;

  • Basit ve güçlü bir logo,
  • Göze hitap eden bir renk şeması,
  • Uyumlu temalar ve şablonlardan oluşan bir koleksiyon oluşturmanız yeterli!

 

4. Web sitenizi arama motorları için optimize edin  

Photo by Pixabay from Pexels

Web siteniz, müşterilerin sizi arayacağı ilk yerdir, bu nedenle arama motorlarında kolayca erişilebilir hale getirmeniz yüksek önem taşır. 

Organik trafiğinizi fark edilebilir nitelikte artırmak için belirttiğimiz adımları uygulayabilirsiniz,

  • -Site haritası oluşturmak
  • -Robots.txt* dosyasını kontrol etmek
  • -Google Analytics ve Search Console entegrasyonu sağlamak
  • -Keyword araştırması yapmak
  • -Birincil anahtar kelime hedefi oluşturmak
  • -Arama ihtiyacının altında yatan sebebi anlamak
*Robots.txt nedir? https://tr.wikipedia.org/wiki/Robot_engelleme_standardı

 

5. Influencerlara güvenin 

Photo by Artem Podrez from Pexels

İşletmeler/markalar, daha geniş hedef kitle gruplarına erişim sağlayabilmek için sosyal medya influencerları ile işbirliği yapar. Genellikle, farkındalığı artırmak için makro influencerları, etkileşimi artırmak için ise mikro influencerları tercih edebilirsiniz.

Yeni bir iş kurdunuz diyelim ve tüketicilerin sizin markanız hakkında farkındalık sahibi olmalarını istiyorsunuz. Bu noktada makro influencerlar ile çalışmanın daha etkili olacağını söylemek son derece mümkün. Mikro influencer ise sadece daha fazla satış yani hardsell odaklı çalışmalarınızda tercih edebileceğiniz kategori olarak planlamalarınızda yer edinebilir. Elbette ki bütçe ile birlikte değişikliğe gidebilir, esneklik yaratabilirsiniz. 

 

6. E-posta bültenleri ile başarılı ilişkiler kurun

Photo by Torsten Dettlaff from Pexels

Dünya çapında yaklaşık beş milyar insan e-postayı kullanıyor, bu da onu tartışmasız en popüler, en yaygın dijital iletişim kanalı haline getiriyor. Kullanıcılar, günlük iş iletişimi için e-posta platformlarına güveniyor. Kullanıcılarınızla oluşturduğunuz bu güven bağını avantaja çevirerek, haber bültenleri gönderimleri sağlayıp uzun vadeli ilişkiler kurmanız mümkün. Sadece doğru metin, doğru görsel ve doğru CTA kullanımına dikkat etmeli, e-bülten gönderimi için doğru segmentleri hedeflemeli ve aksiyon stratejinizi planlamalısınız. Doğum günleri, özel günler, gündeme yönelik içerikler, tebrik ve destek mesajları aklınıza gelebilecek diğer başka konular ile de e-bülten oluşturmayı ve kullanıcılarınızı önemsediğinizi belli etmeyi ihmal etmeyin. Bu aynı zamanda pazarlamada kişiselleştirme olarak isimlendirilir ve en etkili yöntemlerden biridir!

Bu noktada önemli olan, A/B testleri uygulayarak sağlam bir abone altyapısı kurabilmek. Sonrasında ise yüksek kaliteli içerikler ve doğru call to action(lar) sunmak. 

 

7. Word Of Mouth Marketing 

Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Bir ürün veya hizmet satın almadan önce çevrimiçi incelemeleri ve diğer müşteri yorumlarını, deneyimlerini okumayan bir tüketici yakalamak artık neredeyse imkansız. Bu nedenle, markanızı tanıtmak için ağızdan ağza pazarlamadan mutlaka yararlanmalısınız. 

Örneğin, müşteri referanslarını direkt olarak ana sayfanıza yerleştirin, sık sık paylaşımlar yapın. Böylece kitlenizin başarı hikayenizi anında okumalarını sağlamış olur, tek bakış ve tek tıklama ile onları kazanma fırsatı elde etmiş olursunuz.

Çeşitli kategorilerden oluşan çeşitli forumlara, markanız hakkında minik ve yakalayıcı mesajlar, beraberinde de yönlendirmek istediğiniz bağlantılar bırakmayı unutmayın.

 

8. Guest Post Yayınlayın  

Photo by fauxels from Pexels

Konuk blogları, yeni tüketicileri yakalamaya istekli markalar için muhteşem bir pazarlama aracıdır. Strateji ise oldukça basit: Muhteşem bir makale yazarsınız ve bunu başka birinin web sitesinde yayınlarsınız. Voilà!

Gönderiyi okuyan ziyaretçilere yönelik etkileşim yaratmak için şirket web sitesine bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Basit bir strateji ve her seferinde işe yarar. 

 

9. Şimdi reklamlar!

Photo by Tracy Le Blanc from Pexels

Elbette ki yalnızca organik içeriği kullanarak yeterince etkileşim alamayabilirsiniz. Her marka, son derece spesifik kitle segmentasyonlarını hedefleyerek kendi görünürlüklerini artırmak için çevrimiçi reklamları uygulamaya koyar. Şanslıyız ki, Google, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya ve reklam platformları doğru müşteriyi, doğru anda, doğru içerik ile belirlemenize yardımcı oluyor.

 

10. Etkinlik pazarlaması

Photo by Riccardo Bresciani from Pexels

Son olarak, etkinlik pazarlaması! Etkinlik pazarlaması eğitim, seminer, fuar, kongre gibi oluşturulan etkinliklerle, şirketler ve müşteriler arasında gerçekleşen çoğunlukla yüz yüze iletişimi hedefleyen bir pazarlama stratejisidir. Etkinliğe katılacak olan potansiyel müşterileriniz kolay bulunabilen, herhangi bir ulaşım problemi olmayan kitleler olmalıdır ki genellikle kendilerine yakın konumlandırılmış olan etkinlikleri tercih edeceklerdir.

Peki etkinlik pazarlamasını bu kadar önemli yapan nedir? 

Cevap, topluluk katılımında ve yüz yüze etkileşimlerin gücünde yatıyor. Sonuçta, yalnızca işi değil, kitlenizi de gerçekten önemsediğinizi, onları en az markanız/işletmeniz kadar düşündüğünüzü kanıtlamanız gerekir.

Müşteri datası oluşturmak ve oluşturulan bu dataları farklı pazarlama yöntemleri ile eyleme dökmek önemlidir. Mesela gerçekleştirdiğiniz etkinlikte görüştüğünüz bir müşteriyi, web sayfanıza yönlendirmeye ikna eder ve hatta buna uygun bir promosyon hayata geçirirseniz, potansiyel müşteriniz doğal olarak tekrardan pazarlama kitlenize dahil olacaktır. Böylece kullanıcınıza tanıtmak istediğiniz reklam araçları ile yeniden hedefleme şansı elde edeceksiniz. Harika değil mi? 

İşletmeyi uzun vadede sürdürülebilir tutmak istiyorsanız, marka tanıtımı çok önemlidir. Doğru aksiyonlar ile birbirinden etkili bu 10 pazarlama yöntemini adım adım uygulayarak, markanızın büyümesini ve gelişmesini sağlamanız son derece kolay ve mümkün!