Yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective’in 64 şehirden 16-45 yaş arası 340 katılımcı ile gerçekleştirdiği “Black Friday Güven Araştırması” sonuçları yayınlandı. Black Friday adı altında gerçekleşen, markaların beklenmedik derecede indirimler yaptığı bu döneme dair tüketici güven algısı, e-ticaret platformları ve reklam stratejilerinin çıktıları paylaşıldı.

 

1. Black Friday indirimlerine güveniyor musun?

Genel hatlarıyla baktığımızda, her 2 kişiden 1’i “Ne güveniyorum ne güvenmiyorum” diyerek bu dönemle ilgili ikilemde oldukları yönünde fikirlerini belirttiler. %18 ile “Güvenmiyorum” diyen katılımcıların sayısı da paralelinde %12 ile “Güveniyorum” diyenlerden daha yukarıda seyrediyor. Aynı şekilde Black Friday’e “Kesinlikle güvenmiyorum” diyenler %12’lik bir kısmı oluştururken, “Kesinlikle güveniyorum” diyenler en az yüzdeyle %6’lık kesimin içerisinde bulunuyor.

2. Her 2 kişiden 1’i yoğun reklamlardan rahatsız

Bu indirim döneminde tüketicilerin, markaların yoğun reklamlarına maruz kalması hakkında her 2 kişiden 1’i rahatsız olduğunu dile getiriyor. Kasım ayı boyunca sergilenen yoğun reklamlara araştırma katılımcılarımızın %26’sı “Ne rahatsız edici ne değil” diyerek nötr bir davranış sergilerken, “Rahatsız edici bulmuyorum” diyenlerin oranı %17 oranına ulaşıyor. En az yüzdeliğe sahip %4’lük kesim ise “Kesinlikle rahatsız edici bulmuyorum” diyen katılımcılardan oluşuyor.

3. Black Friday’e giden yol büyük indirim kampanyalarından geçer

Katılımcılarımıza, Black Friday’e katılmaları için markalardan beklentilerinin ne olduğunu sorduğumuzda, %63’lük kısım “Büyük indirim kampanyaları” yanıtını verirken, “Hediye çekleri, kupon ve promosyonlar” diyenler %13 oranı ile sıralanıyor. “Ücretsiz / hızlı teslimat” diyenlerin oranı %8, “Ürün yelpazesinin geniş olması” cevabını verenler %6 olarak belirleniyor. %5’lik bir oran ile “Beklentim yok, katılmak istemiyorum” diyerek markalardan bir talebi olmadığını dile getiren katılımcılarımızı, %3 ile “Kararsızım” diyen kesim takip ediyor. “Diğer” ve “İndirimlere hep katılıyorum” seçeneklerini tercih edenler ise eşit yüzdeyle toplamda %2’lik kısımda yer alıyorlar.

4. En güvenilir marka: Trendyol!

Katılımcılarımıza “Black Friday’de en çok hangi markanın indirimleri sende güven uyandırıyor?” sorusunu yönelttiğimizde, çoğunluk %47’lik bir oranla “Trendyol” markasının güven uyandırdığını dile getiriyor. “Diğer” yanıtını veren ve “Hiçbiri” diyerek hiçbir markaya güvenmediğini söyleyenlerin sayısı eşit şekilde %16’da seyrediyor. Hepsiburada %11 olarak belirlenirken, en az yüzdenin %10 ile “Amazon”u tercih edenlerden oluştuğunu görüyoruz.

5. Kullanıcı deneyiminde %64 Trendyol diyor

“Hangi markanın arayüzü seni kullanıcı deneyimi açısından memnun ediyor?” sorusunu detaylı kırılımda incelediğimizde, %64 ile “Trendyol” markası ön plana çıkıyor. “Hepsiburada”’nın arayüzünü daha kullanışlı bulanların oranı ise %11. “Amazon” yanıtını veren katılımcılar %8’lik bir kesimi oluştururken, “Diğer” yanıtını tercih edenler %11’lik dilimi takip ediyor.

6. Uzun soluklu kampanya yapan marka kazanır!

Markaların indirim dönemlerinde “Uzun soluklu indirim ve kampanyalar” olmasını isteyenler %41, “Saatlik indirim ve kampanyalar” yapılmasını isteyenler ise %6 olarak sıralanıyor. “Her ikisini de tercih ediyorum” diyen kesim %37’lik bir oranı oluşturuyor. “Kararsızım” diyenler %10 oranındayken, “Hiçbirini tercih etmiyorum” diyen katılımcılarımız %6’lık dilim içerisinde bulunuyor.

Fikirlerini bizimle paylaşan 300+ kişiye teşekkürler!

Araştırma, yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective tarafından Kasım 2021’de gerçekleştirilmiştir. Yazıya aynı zamanda medium.com/Pollective adresinden de erişebilirsiniz.